Sodasirup4you anbefaler dig at foretage en interessant, unik samt pirrende smagsoplevelses rejse, in i Jeffreys facinerende eksklusive smagsunivers, hvor man skaber så berigende & vidunderlige smag.
Jeffreys bruger ingredienser, der er usædvanlige og økologiske så vidt fysisk muligt.
Det kan være usædvanlige smage, men det er det, der gør smagene spændende! Nogle er måske ikke fortrolige med alle vores ingredienser, så vi troede, det kunne være værd bare at give lidt baggrund på et par af dem.

Perfekt tonicvand i jeffrey’s gin Cinchona bark Vores Cinchona-bark kommer fra Equador, som ligger ved siden af, hvor det hele startede, i Peru. Cinchona er et blomstrende træ, der er hjemmehørende i de andinske skove i det vestlige Sydamerika. De fleste andre tonika bruger kininekstrakt, hvorfor tonerne er klare ‘hvide’.
Vi bruger barken lige fra træet, og det er grunden til, at vores tonika har en markant ravfarve. Mange mennesker bruger også pulveriseret bark, hvilket er billigere, fordi du kan få mere kinin ud af barken, men vi bruger kun den flisede bark for at give en dejlig, kompleks smag, der fungerer så godt og så glat. Se ‘Jeffrey og grevinden’ for mere information.

Hyben Er knopper fra roser, der vises på mange forskellige sorter af roser efter blomsten er gået. Det har en varm, afrundet smag, og var hæfteklammen til mange af et babyboomer-barn i rosehip-sirup, som også normalt indeholdt noget alkohol, så det kunne måske ikke kun være den sirup, der holdt babyen rolig.

Røllike blomster
Folk spørger ofte, hvad Røllike er, når de ser dette på etiketten. Det er faktisk en meget almindelig urt i Danmark. Et andet navn på det her er sår urt, og indianere brugte faktisk Røllike til sår, infektioner og blødning.

Nogle siger, at Røllike er nyttigt til fertilitet, og at den traditionelt er blevet brugt af jordemødre til at stoppe blødning under spontanabort eller efter fødsel. Der er dog forskellige synspunkter, så det kan være bedst ikke at drikke mere end en hel flaske sirup på én gang.

Cassia

Den ‘originale opskrift’ siger faktisk ikke, at dette er i opskriften, men det er temmelig indlysende, når du smager på det, at det har elementer af ‘Ingefær krydderi’. Meget af det er med Cassia, som er fra kanelfamilien. Vi får mange mennesker, der siger ‘Åh, jeg kan smage ingefæren’. Nej, ingen ingefær. Vi tror, ​​det er sammensætningen af ​​smag, så du forventer, at det er der.

Hyldeblomst

Et meget almindeligt træ, den ældre (eller Sambucus) har blomster, der hænger i cremede klaser om sommeren. Blomsterne har en meget delikat og karakteristisk duft, som du ser i mange toniske sorter. Fra lang og bitter erfaring har vi fundet det meget vanskeligt at fange ældreblomstens bedste aroma, så dette er den eneste smag, vi ty til en anden, der fanger os. Det handler trods alt om smag!

Galangal rod

På vores rejser i Fjernøsten stødte vi på mange krydderier og frugter, som ikke er almindelige i Europa. Calamansi på Filippinerne er for eksempel en vidunderlig markant citrus, mens Durian er mere skarp end noget, vi nogensinde har oplevet, og ikke for svaghjertede. Men Galangal er et krydderi, der ofte bruges i thailandske madlavning, og det bliver meget mere populært og tilgængeligt i England. Det er et rhizom, som ingefær, hvilket betyder, at du spiser rødderne, der skyder ud og skaber nye planter, men det har en særlig varm citrus-smag, som er meget forskellig fra ingefær, selvom folk ofte fejler dem.